Under veckan har vi skrivit första delen i ett skrivprojekt- Skeppsbrottet. Eleverna kommer att få skriva olika typer av texter och denna gång skrev de ett brev där de bad om mer pengar.
Vi fortsätter arbeta med enheter, nu vikt, kg, hg, g.
På engelskan har vi börjar träna mer på hörövningar. Vi fortsätter även skriva en text varje vecka, denna veckan var titeln : a story about a boy.
Eleverna har fått med sig ett häfte hem om medeltiden , man kan använda det för att börja öva till provet om medeltiden som blir v.17. Nästa vecka får de även instuderingsfrågor i vanlig ordning.
Idag har vi haft relationsdag under dagen hade eleverna i åk 3 och 4 som uppgift att leda de yngre eleverna i olika aktiviteter. Det som erbjöds under dagen var ; massagesaga, memorystafett, kroken, samt skattjakt. Vi har också bakat. Som avslutning fick barnen bygga ett pussel , detta finns att beskåda i hallen på skolan. Min uppfattning är att dagen varit en positiv upplevelse, både för stora och små. Det var en god variation av aktiviteter och de äldre eleverna tog på största allvar att ta hand om de yngre. Efter en fullspäckad dag var det mer av en utmaning att få åk 4 att arbeta i klassrummet en timme till innan de fick åka hem ?
Nästa vecka är sista veckan innan lovet; kom ihåg muntligt tekniktest på fredag. Vi har uteidrott.
Mån: glosförhör. Inga nya glosor.
Ons: Lämna in Sv – läxa dubbla konsonanter. Ny läsa till onsdag efter lovet: stavning.
Fre: Läxa 16 redovisas. Ny läxa läxa 17 till fredag efter lovet.
Soliga hälsningar önskar Veronika